Uusi rytmi asiakastyytyväisyyden mittaamiseen

29. syyskuu 2016 - admin

Tavoitteemme on palvella teitä parhaalla mahdollisella tavalla, niin että saatte yhteistyöstämme hyötyä ja tukea omaan toimintaanne. Tämän vuoksi olemme kehittäneet edelleen asiakastyytyväisyyden mittaamista ja palautteeseen reagointia. 

Muutaman kysymyksen minikysely lähtee matkaan myyntineuvottelijan käynnin jälkeen, jolloin käynti ja sen aikana esiin nousseet asiat ovat vielä tuoreessa muistissa. Kyselyitä ei kuitenkaan lähetetä useaan kertaan samalle asiakkaalle.

Lisäksi kyselemme vuosittain kokemuksianne toimituksesta, tilaamisesta, laskutuksesta ja viestinnästä. Jatkuva mittaaminen antaa meille mahdollisuuden tarttua yhteydenottopyyntöihin ja palautteeseen välittömästi.

Kiitos, otamme viestinne tosissamme!

Uusi järjestelmämme hälyttää heti, kun asiakkaalta on saapunut yhteydenottopyyntö tai kysymys. Tavoitteemme on reagoida kyselyn kautta tulleisiin pyyntöihin nopeasti. 

Jatkuvan tiedonkeruun ja kumulatiivisesti kertyvän datan avulla pystymme myös tarkastelemaan kehitykseen suuntaan ja tunnistamaan isompia kehityskohteita.

Parannuksia tiedonkulkuun

Edellisessä kyselyssä saamamme palaute oli pääosin positiivista. Erityisen tyytyväisiä oltiin yhteistyöhön oman alueen myyntiedustajan kanssa sekä palvelun laatuun.

Eniten kehitettävää kyselyn mukaan löytyy tiedonkulussa toimituksiin liittyen. Olemmekin lisänneet toimenpiteitä ja ohjeistusta sisäisesti, kuinka asiakasta tiedotetaan tilauksen ja toimituksen aikataulusta.

Toinen kyselyssä esiinnoussut kehityskohde oli tilaamisen helppous. Teiltä saadun palautteen ansiosta olemmekin lisänneet resursseja tekniseen asiakaspalveluun. Lisäksi olemme ottaneet käyttöön takaisinsoittopalvelun, jonka ansiosta asiakkaan ei tarvitse jonottaa puhelimessa. Tulevat puhelut rekisteröidään ja asiakaspalvelijamme soittavat takaisin heti vapauduttuaan.