Apuvälineiden ostaminen ei ole välttämätöntä – vaikka niiden käyttäminen on

18. marraskuu 2020 - admin

Organisaatioasiakkaan hankinnoissa ei aina tarvitse tehdä kertainvestointia, vaan apuvälineen voi hankkia joustavasti rahoitusleasingilla. Leasing helpottaa budjetointia ja antaa mahdollisuuden reagoida nopeasti muuttuviin apuvälinetarpeisiin.

Kun organisaatioasiakkaalle tulee tarve hankkia apuväline, on rahoitusleasing hyvä vaihtoehto. Leasing on investointikohteen pitkäaikaista rahoitusta ennalta sovitulla kuukausimaksulla ja maksuajalla, tuoden joustoa apuvälineen hankkivalle organisaatiolle. Sen avulla nopea reagointi suurempaankin tai äkilliseen tarpeeseen onnistuu helposti. Myös rahoituksen suunnittelu ja budjetointi helpottuvat, kun kulut jakautuvat useammalle vuodelle.

”Asiakkaan kanssa sovitaan kokonaismaksuaika ja hän pystyy myös itse valitsemaan haluamansa laskujaksot.”, kertoo Eeva Laurila Respectan myyntipalvelusta.

Respectan kautta yritysten on mahdollista hankkia apuvälineet määräaikaisella leasingsopimuksella, kun hankintasumma on yhteensä vähintään 700 euroa ja yrityksen verotusmaa on Suomi.

”Tein juuri asiakkaallemme tarjouksen, jossa apuvälinehankinnan kokonaiskustannus oli lähes 3500 euroa. Leasingin avulla hankinnan kuukausikustannukseksi jää hieman alle 150 euroa.” kertoo Laurila ja jatkaa:

”Hieman suuremmassa tarjouksessa tilaus oli kokonaishankintahinnaltaan 18 200 euroa. Tässä tarjouksessa asiakkaan kuukausittainen kustannus sovitun maksuajan mukaan olisi noin 570 euroa. Asiakkaamme on helpompi tehdä hankintapäätös, kun kustannukset jakautuvat useampiin eriin."

Helppoutta apuvälinehankintoihin

Leasingrahoituksessa on aina kolme osapuolta: Respecta apuvälineen toimittajana, Tukirahoitus Oy rahoittajana ja asiakasorganisaation ostaja. Rahoittajaosapuolena toimiva, jo 1987 perustettu Tukirahoitus Oy on valtakunnallinen ja luotettava toimija osana Nordea-konsernia.

Asiakkaan näkökulmasta leasingrahoituksesta on helppo löytää hyviä puolia. Itse hankittava laite toimii rahoituksen vakuutena, joten muita vakuuksia ei tarvita.

Respecta tekee rahoitushakemuksen organisaatioasiakkaan puolesta ja rahoitusajan voi valita itse. Näin asiakkaalta vapautuu aikaa rahoitusasioiden hoidosta. Laite ja rahoitus hoituvat samalla tapaamisella.

”Jotta rahoitusprosessi olisi ostaja-asiakkaalle mahdollisimman helppo, me myyntipalvelussa hoidamme rahoitusneuvottelut ostajan puolesta, kun välineen hankinta on ajankohtaista. Rahoitusaika vaihtelee asiakkaan tarpeen ja apuvälineiden mukaan”, kertoo Laurila.

Leasingrahoitus on mahdollista hoitaa alusta loppuun etänä. Asiakas allekirjoittaa leasingsopimuksen sähköisesti käyttämällä pankkitunnuksia.

Rahoitusajan päätyttyä asiakas voi hankkia tuotteen itselleen jäännöserällä. Tuotteen voi myös maksaa kokonaan pois itselleen kesken rahoituksen. Tätä kutsutaan vaihtohinnaksi. 

 

Vahingon sattuessa ei tarvitse jäädä pulaan

Leasingrahoitetut laitteet on vakuutettu Laiteturvalla, joka takaa riittävän vakuutusturvan koko sopimuskauden ajaksi. Mikäli vahinko sattuu, rahoitusyhtiö, Tukirahoitus hoitaa korvausprosessin asiakkaan puolesta.

Vahinkotilanteissa ei tarvitse jäädä pulaan leasing-välineen kanssa:

- ”Vahingon sattuessa asiakkaamme tulee olla yhteydessä sekä meihin Respectaan että rahoitusyhtiöön. Meidän kanssa sovitaan joko korjauksesta tai uuden apuvälineen toimittamisesta. Asiakas tekee sähköisen vahinkoilmoituksen, Respecta ja Tukirahoitus Oy hoitavat asian siitä eteenpäin loppuun”, Laurila sanoo.

 

Kysy leasingista:

Mikäli haluat ottaa yhteyttä meihin rahoitusleasing-asioissa, ota yhteyttä myynti(a)respecta.fi tai kysy lisää verkkosivujemme chatissamme!

 

5 syytä valita rahoitusleasing:

  • nopeuttaa apuvälineiden hankintaa
  • hankittu apuväline toimii rahoituksen vakuutena
  • rahoitussuunnittelu ja budjetointi helpottuvat
  • kuukausimaksut ovat verotuksessa vähennyskelpoisia
  • apuvälineet ovat koko rahoitusajan vakuutettuina Laiteturvalla

 

infograafi-leasing-v2.jpg